گاه‌شماری حماسه «لاکی» آلیس سبولد، از محکومیت غیرقانونی تا یک مستند رستگاری


روز سه شنبه، آلیس سبولد، نویسنده، رسماً از مردی که تقریباً 40 سال پیش به تجاوز متهم شده بود، عذرخواهی کرد. آنتونی برادواتر هفته گذشته حکم خود را لغو کرد و به خاطر آن 16 سال زندان را سپری کرد.

قبل از آن واقعه سرنوشت ساز، سبولد بیشتر به خاطر رمان «استخوان های دوست داشتنی» در سال 2002 و خاطراتش «خوش شانس» شناخته می شد، که داستان تجاوز به او را در زمانی که او دانشجوی سال اول در دانشگاه سیراکوز بود و به عنوان خاطره ای که وضعیت را تغییر می دهد تبلیغ می شود، می شناسد. روایت در مورد تجاوز جنسی . این کتاب بیش از 1 میلیون نسخه فروخته است و پیامدهای حمله به سبولد، از جمله مصرف بعدی هروئین و افسردگی او را بررسی می کند. اکنون، میراث کتاب به شکست سیستماتیک سیستم حقوقی در برابر یک سیاهپوست بی گناه و آگاهی از اینکه عامل واقعی تجاوز جنسی سبولد هرگز پیدا نشد، مرتبط است.

مطالب مرتبط: درون «فایل‌های بی‌گناهی» نتفلیکس: «سیستم قرار است محکوم شود»

در نتیجه، برچسب Simon & Schuster، Scribner، ناشر “Lucky” اعلام کرد. در توییتر که توزیع کتاب متوقف شده است، که همچنین جزئیات محاکمه برادواتر را که سبولد در روایت خود گریگوری مدیسون می نامد، شرح می دهد. علاوه بر این، برنامه های اقتباسی سینمایی از «لاکی» نیز کنار گذاشته شده است. . . اما در عوض یک مستند درباره تجربیات برودواتر ظاهر شد.

اما دقیقاً چگونه همه اینها چهار دهه پس از محکومیت اتفاق افتاد؟ سالون گاه‌شماری رویدادها، از حمله سبولد تا عواقب تبرئه برودواتر را تجزیه می‌کند.

8 مه 1981: آلیس سبولد، به عنوان دانشجوی سال اول دانشگاه سیراکیوز، در حین عبور از تونل دانشگاه مورد تجاوز جنسی قرار می گیرد.

اکتبر 1981: سبولد پس از عبور از کنار او در خیابان، آنتونی برادواتر را به عنوان متجاوز خود معرفی می کند. آسوشیتدپرس گزارش می‌دهد که در طول تحقیقات، او مرد دیگری را به‌عنوان متجاوز به یک تشکیلات به‌خاطر “عبارات در چشمانش” شناسایی می‌کند. با این حال، این برودواتر است که محاکمه می شود زیرا سبولد می گوید دو مردی که او شناسایی کرد “تقریبا یکسان” بودند. او در طول دادگاه بر بی گناهی خود تاکید می کند.

1982: آنتونی برادواتر به تجاوز جنسی مجرم شناخته شده و بین هشت تا 25 سال زندان محکوم شده است. او پنج بار از آزادی مشروط خودداری می کند زیرا او همیشه بی گناه خود را حفظ می کند.

1998: برودواتر از زندان آزاد می شود و در فهرست مجرمان جنسی نیویورک قرار می گیرد.

4 آگوست 1999: خاطرات سبولد «لاکی» منتشر می شود.

2002: رمان «استخوان‌های دوست‌داشتنی» سبولد منتشر شد، رمانی که از نگاه دختری 14 ساله روایت می‌شود که مورد تجاوز و قتل قرار گرفته است. بسیار مورد تحسین قرار گرفت و به یک پرفروش فوری تبدیل شد.

2009: فیلم اقتباسی پیتر جکسون از «استخوان‌های دوست‌داشتنی» با بازی سائوریس رونان در نقش این دختر به نمایش درآمد. سال بعد، استنلی توچی برای نقش مکمل در این فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

3 ژوئن 2019: ورایتی گزارش می دهد که «خوش شانس» به عنوان یک فیلم سینمایی به کارگردانی کارن مونکریف اقتباس خواهد شد که کارگردان قسمت هایی از «13 Reasons Why» است، یک اقتباس نتفلیکس از رمانی در مورد دختر دبیرستانی که پس از تعرض خودکشی می کند.

28 مه 2021: اعلام شده است که ویکتوریا پدرتی از نتفلیکس (همبازی سریال “شما”) نقش آلیس سبولد جوان را در اقتباس “لاکی” ایفا خواهد کرد.


آیا می خواهید خلاصه ای روزانه از تمام اخبار و نظراتی که سالن ارائه می دهد داشته باشید؟ در خبرنامه صبحگاهی ما، دوره فشرده مشترک شوید.


ژوئن 2021: تیموتی موچیانته، تهیه کننده اجرایی «خوش شانس» به دلیل اختلاف نظر با مونکریف، که می‌گوید می‌خواست متجاوز را با وجود اینکه سیاه‌پوست بود، سفید کند، فیلم را ترک می‌کند. موسیانته نیز از اختلافات موجود در داستان آزرده خاطر شد و به نیویورک تایمز گفت: “من شروع به شک و تردید کردم، نه در مورد داستانی که آلیس در مورد حمله او گفت که غم انگیز بود، بلکه در مورد قسمت دوم کتاب او در مورد محاکمه. که با هم نبودند.»

موچیانته یک بازپرس خصوصی را برای تحقیق در مورد محاکمه برادواتر استخدام می کند و آن دو یافته های خود را برای بررسی نزد یک وکیل می برند، او همچنین وکیلی است که برادواتر را برای پاک کردن نام خود استخدام می کند.

اواسط سال 2021: به گزارش ورایتی، اقتباس سینمایی «خوش شانس» پس از از دست دادن بودجه ثبت شد.

22 نوامبر 2021: محکومیت Broadwater رسما توسط دادگاه عالی نیویورک لغو شد، که مشکلات جدی در مورد پرونده پیدا کرد، از جمله استفاده از ابزار شناسایی پزشکی قانونی که اکنون رد شده است، تجزیه و تحلیل میکروسکوپی مو، و مشکلات مربوط به شناسایی آن توسط Sebold در سال 1981.

برودواتر پس از شنیدن این که اتهامات رد شده اند وارد دادگاه شد و در بیانیه ای به نیویورک تایمز گفت: “روز طولانی خواهد بود.” او همچنین از بیگانگی خود از جامعه پس از آزادی در سال 1998 گفت: «من می توانم روی افرادی حساب کنم که اجازه دادند من خانه و شامشان را تزئین کنم، بیش از 10 نفر نیست. “این برای من بسیار آسیب زا است.”

30 نوامبر 2021: سبولد سرانجام بیانیه ای را منتشر کرد و از برادواتر عذرخواهی کرد.

او می نویسد: «متاسفم از این که به ناعادلانه زندگی ای را که می توانستید از آن بگیرید، ربوده اید، و می دانم که هیچ بهانه ای نمی تواند آنچه را که برای شما اتفاق افتاده است تغییر دهد و هرگز تغییر نخواهد کرد. “چهل سال پیش، به عنوان یک نوجوان 18 ساله قربانی تجاوز آسیب دیده، اعتماد به سیستم حقوقی آمریکا را انتخاب کردم. هدف من در سال 1982 عدالت بود، نه تداوم بی عدالتی. و مطمئنا نه برای همیشه و برای همیشه تغییر غیرقابل جبران زندگی یک جوان. جنایتی که من را تغییر داده بود.” بیانیه کامل را در مدیوم بخوانید.

در همان روز، Simon & Schuster بیانیه ای منتشر کرد در توییتر: “پس از انتشار اخیر آنتونی برادواتر، و با مشورت نویسنده، Scribner و Simon & Schuster دیگر تمام قالب‌های خاطرات آلیس سبولد لاکی در سال 1999 را توزیع نخواهند کرد.”

هیچ برنامه ای برای به روز رسانی خاطرات وجود ندارد

برودواتر در بیانیه‌ای به AP از سبولد عذرخواهی کرد و گفت: «از عذرخواهی او راحت شد. اما این به من در روند صلح با آنچه اتفاق افتاد کمک خواهد کرد.”

1 دسامبر 2021: به گزارش ورایتی، مستندی با عنوان «بدشانس» درباره محکومیت غیرقانونی برودواتر، مبارزات او پس از آزادی از زندان، تلاش‌های موچیانته و آزادی نهایی او ساخته می‌شود. برودواتر و تیمش در این فیلم که هم اکنون در حال فیلمبرداری است، شرکت می کنند.

داستان های بیشتر برای تماشا: