دریچه بازدید کناف

قبل از ساخت دریچه بازدید تاسیسات فن کویل شیاردار ابتدا حفره مورد نظر را به صورت صفر به صفر اندازه می زنیم.این اندازه باید بدون در نظرگرفتن بادخور باشد. سپس در مکان هایی که از قبل مشخص کرده ایم به وسیله پرس های مخصوص شیارهای ۹ و ۱۸ سانتی روی درب دریچه بازدید تاسیسات فن کویل ایجاد می کنیم. برای دستگاههای فن کویلی که نیاز به مکش هوای برگشت از طریق درب دریچه بازدید کناف فن کویل دارند عموما از این نوع دریچه بازدید کناف استفاده می کنند.میزان شیارهای موجود روی درب دقیقا به میزان نیاز دستگاه به هوای برگشت یا مکشِ دستگاه بستگی دارد.عرض این شیارهای موازی یا بصورت ۹ سانتی یا بصورت ۱۸ سانتی در نظر گرفته می شود که به تناسب بزرگی یا کوچکی درب دریچه بازدید کناف از این شیارها استفاده می گردد.نوع جانماییِ این شیارها نیز بسیار مهم است و این جانمایی متناسب نقطه ی مکنده دستگاه فن کویل تعیین می گردد.البته با توجه به اینکه محل اصلی مکش دستگاه فن کویل عموما در جانب پشت دستگاه تعبیه شده است معمولا راستای این شیارها در کناره ی یک سومِ طول درب و نزدیک لولا قرار می گیرد،لازم به توضیح است گاهی اوقات برای زیبایی بیشتر و نمای دکوراتیوتر راستای این شیارهای موازی در آکسِ درب جانمایی می شود.این شیارهای موازی هم می تواند بصورت طولی در درازای درب و هم بصورت چند خط عرضی در عرض درب دریچه بازدید کناف فن کویل ایجاد و جانمایی گردد.

دریچه های زیر فن کوئلی

دمپر آتش؛ یک راهکار مطمئن برای مهار حریق در ساختمان - صنعت کار این دریچه بازدید تاسیسات فن کویل مناسب دستگاههایی است که نیاز به مکش هوای برگشت از طریق درب دریچه بازدید تاسیسات فن کویل را دارند. این دریچه ها خصوصیات ویژه و منحصر به فردی دارند که همین ویژگی ها موجب شده است تا امروزه بسیار پرفروش و پرکاربرد باشند. دمپرهای ضد حریق در انواع موتوری و فیوزی موجود هستند و هرکدام خصوصیات و کاربرد خاص خود را دارند. نکته ی قابل ذکر و یادآوری در مورد دمپر ضد حریق این موضوع می باشد که دمپر ضد حریق را می توان بصورتِ برقی و با کنترلِ جعبه فرمانی که به سنسورِ دود و حرارت مجهز می باشد فعال نمود. ضخامت ورق فلزی مورد استفاده در ساخت این دمپر معمولاً بین ۱ تا دمپر هوابر – شرکت تهویه سازه شار ۲ میلیمتر است. ضخامت ورق مصرفی جهت ساخت درب دریچه بازدید تاسیسات به طور معمول یک میل است اما با افزایش ابعاد درب دریچه بازدید تاسیسات، ضخامت ورق مصرفی نیز افزایش می یابد.برای استحکام درب دریجه لازدید و جلوگیری از تاب خوردگی، در اطراف حاشیه ی چهارگانه ی درب دریچه بازدید تاسیسات خم های نود درجه به سمت داخل ایجاد می شود.

هیتر کانالی الکتریکی چهارگوش سپس شروع به همکاری در حاشیه درب و ایجاد شیار بر ساختار داخلی درب دریچه بازدید تاسیسات فن کویل مینماییم. نخست تمام سطوح دریچه بازدید تاسیسات با این رنگ پوشش داده می شود و سپس این محصول درون کوره قرار می گیرد و در اصطلاح پخته میشود. پس از ساخت درب دریچه بازدید تاسیسات اکنون نوبت به رنگ آمیزی دریچه می رسد رنگ پودری الکترواستاتیک روی تمام سطوح این دریچه بازدید تاسیسات پاشیده شده و این محصول درون کوره قرار می گیرد. در مرحله آخر از رنگ پودری الکترواستاتیک روی تمام سطوح دریچه بازدید تاسیسات فن کویل آلومینیومی شیاردار پاشیده شده و این محصول درون کوره قرار می گیرد و در اصطلاح پخته می شود. سیستم گرمایش پایانه تمام هوایی یک منطقه چندگانه است که اقتباس از سیستم تک ناحیه ای را در نظر می گیرد، همانطور که در شکل 6 نشان داده شده است. از مزایای استفاده از رنگ کوره ای الکتروستاتیک، قابلیت انتخاب رنگ متناسب با محیط توسط کارفرما است. باید نوع دمپر متناسب با نیاز سیستم را انتخاب کرد. محل تعبیه این شیار ها روی دریچه بازدید تاسیسات فن کویل بسیار مهم بوده و متناسب با نقطه مکنده دستگاه طراحی میشود، البته از آنجایی که محل مکش دستگاه فن کویل بیشتر در پشت دستگاه تعبیه شده است، به طور معمول راستای این شیار ها در کناره یک سوم طول درب و نزدیک لولا می باشد.

ترمینال حجم متغیر تک کاناله گرد

دمپر برقی موازی عموما در بین کانال هوا برای تنظیم یا انسداد فشار هوا ، تعبیه میشود. ساختار درب این دریچه بازدید تاسیسات به گونه ای است که یک دریچه ورودی هوا برای سیستم برگشت هوای فن کویل روی آن تعبیه می شود. از دمپر هواساز در مسیرهایی مثل کانال های هوا، لوله های گرد هوارسان،پشت دریچه های هوا، پشت فن های مکنده و دمنده، مسیر دودکشهای موازیِ موتورخانه، دیوارهای اتاق ژنراتور جهت کنترل هوای عبوری استفاده می گردد. لایه دورنی در واقع همان لوله خرطومی صداگیر با فویل آلومینیوم می باشد که در ساختارِ خود فنرفولادی را جای داده است. این مدل کانالکشی روکار بهدلیل ظاهر زیبا و شکیل خود با دکوراسیون مکانهای مختلفی مانند هتلها، رستورانها و… ضخامت ورق مصرفی برای این مدل دریچه بازدید تاسیسات ورق یک میلیمتر می باشد، اما اگر ابعاد دریچه بازدید تاسیسات بسیار بزرگ باشد، می توان از ورق با ضخامت بیشتر نیز استفاده کرد. جنس درب دریچه بازدید تاسیسات فن کویل از ورق آلومینیوم یک میلیمتر می باشد. &;​​.