چهار اطلاعات همه باید وام

در مدت دو دهه حکومت ارتباط خوبی با مذهبیون داشت تا اینکه در آغاز دهه ۱۳۴۰ شاه تصمیم گرفت برای ترقی کشور اصلاحات کند. شاه اصلاحات ارضی کرد تا برای محصولات آمریکایی بازار درست کند. در ۳ بهمن فرودگاهها برای جلوگیری از ورود خمینی بسته شدند. این شورشها در ماه آوریل سال ۱۹۷۹ آغاز شد و بسته به منطقه، بین چند ماه تا بیش از یک سال به طول انجامید. خمینی در اواسط دهه ۷۰ زندگی خود بود، هرگز منصب دولتی نداشت، بیش از یک دهه از ایران خارج بود و به پرسشگران گفته بود: «مقامات مذهبی نمیخواهند حکومت کنند». به گفته ابراهیم یزدی، خمینی گرچه اعدام چند نفر از سران ارتش را تأیید کرد، اما نه شکل اعدام و نه برخی دیگر از رفتارهای خلخالی را قبول نداشت. وی درابتدا و در زمان ثبت نام به عنوان کاندیدای مستقل وارد عرصه انتخابات شد ولی پس از تأیید صلاحیت به جرگه فراکسیون ولایت که جامعهای اصولگرا است پیوست. ​​.

151222_Belarie_15 صورتش از صورت امام زمان هم روشنتر … مستوفیان از جمله خاندانهای عراق عجم بودند که در زمان مغولان به شهرت رسیدند. حمدالله مستوفی متقرب به رشیدالدّین فضلالله بود و از آغاز جوانی بهخدمات دیوانی اشتغال داشت و درصدد استمرار پیشه خاندانش در ۷۱۱ ه.ق ۱۳۱۱ مـ. او غالباً بهشغل دبیری و دیوانی اشتغال داشت و مشتاق کسب اطلاعات تاریخی در مورد ایران و سایر نقاط منبع جهان بود. با اینحال هیچکس نمیتوانست منکر نقش مرکزی خمینی باشد و سایر جناحها آنقدر کوچک بودند که نمیتوانستند تأثیر واقعی داشته باشند. پایگاههای اولیه تأسیس کمیتهها در مساجد محلات بود و در هر کمیته یک روحانی نقش سرپرستی داشت. ۲۳ خسرو انوشیروان ۵۳۱-۵۷۹ در روی سکههای انوشیروان نام خسرو به صورت هئوسروده نقش گردیده، این واژه از دو بخش هئو به معنای خوب و سرود یعنی آواز تشکیل شدهاست و «خوش آواز و نیکنام» معنی میدهد. ↑ طیبی، زهرا؛ ملکی، علی (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳).

↑ کیانی، «مظنونین همیشگی». ↑ «داستان تسلا – از شروع نیکولا تسلا گرفته تا پایان ایلان ماسک». مجلس خبرگان اکثراً از هواداران خمینی تشکیل میشد و با تلاشهای حسینعلی منتظری (رئیس) و سید محمد بهشتی (نائب رئیس) پس از سه ماه، کار تدوین آن در ۲۴ آبان ۱۳۵۸ به پایان رسید. وی تحصیلات ابتدایی و دبیرستانی خود را در شیراز به پایان رسانید؛ و سپس در سن ۱۴ سالگی مشغول تحصیلات دینی شد. تیمسار مهدی رحیمی، رئیس شهربانی کشور و فرماندار نظامی تهران در صبح روز ۲۲ بهمن با لباس مبدل در کنار خیابان سپه، حمله مردم به پادگان باغشاه را تماشا میکرد که توسط یکی از افسران زیردست خود، که با لباس عادی با انقلابیون همکاری میکرد مورد شناسایی قرار گرفت وی ضرب و شتم شد و به مدرسه رفاه برده شد. ۱۵ بهمن: طوفانیان میگوید که اگر مصالحه شکست بخورد و خمینی اعلان جهاد کند، تمام افسران ارشد ارتش فرار خواهند کرد. ​​.

بقیه افسران زمام را در دست خواهند گرفت و با خمینی کنار خواهند آمد. خمینی را تشویق میکند که مثل گاندی از قدرت کنار بماند. پس اگر بپذیریم که اسکناس صرف کاغذ بوده و ارزشی ندارد، بلکه نماینده، معرِّف و کاشف از قدرت خریدی است که به صاحبِ آن میدهد، و این «قدرت خرید»، ارزش آن را تعیین میکند. و بدین وسیله برخلاف دستور فرماندهی ستاد نه تنها برای جمع کردن درگیری کاری نکرد بلکه آن را تقویت کرد. درصورتیکه بعداً معلوم شد مسئله برخلاف اوامر اعلیحضرت نبوده بلکه اعلام همبستگی او با انقلابیون بودهاست. سرلشکر نشاط فرمانده گارد جاویدان (که قبلاً با انقلابیون اتحاد کرده بود) در ۲۱ بهمن پاسخ به اعلام نیاز بدره ای برای استفاده از نیروهای گارد جاویدان موافقت نمیکند و میگوید آنها مأموریت ویژه دارند و برخلاف اوامر اعلیحضرت است. سرتیپ اتابکی معاون هوانیروز گفت: معذرت میخواهم تیمسار وضع یگان هرج و مرج است به هرکس دستور میدهم اطاعت نمیکند.